Penang

17 mei 2016 - George Town, Maleisië

Penang, leuk en veelzijdig eiland!

De dag begonnen met een heerlijk ontbijt, curry met roti,  Is weer eens wat anders dan een broodje kaas! Daarna George Town  doorgewandeld. Een stad die  op de lijst van Unesco staat, heel afwisselend met totaal verwaarloosde huizen tot onwijs mooi geschilderde. Voor de terugweg naar het hotel hebben Hasni en ik gekozen voor de riksja. Het was even proppen, ze zijn niet echt gebouwd op Nederlandse mensen!

Rond een uurtje of 12 hebben we de auto gepakt voor een rondrit over het eiland. Van de hele druk en volgebouwde kant naar de andere rustige hele mooie kant!  Genoten van een lekkere lunch aan het strand (bord nasi ) en verder met de auto richting nationaal park. In het tropisch regenwoud een heel stuk gewandeld. (En  natuurlijk niet goed voorbereid,  dus eertje je raadt het al...... natuurlijk op mijn teenslippers ) Maar van de teenslippers had ik geen last, de warmte is wat anders. Mijn hemel wat is het heet! Eigenlijk is het niet eens de warmte waar je last van hebt, maar het is zo enorm vochtig. Het water guts van je lijf af, een sauna is er niets bij. Ik heb vandaag meer dan drie liter water op, en ben over de hele dag drie keer naar het toilet geweest in het regenwoud geen slangen gespot, wel een paar leguanen en de eerste apen! Volgens per en has, de meest vreselijke en agressieve dieren die er zijn dus Per liep gewapend met stok voorop. Dit om letterlijk de apen van je af te slaan. Uiteindelijk was dit niet nodig, we hoorde dat ze de meest agressieve apen onlangs hebben afgeschoten

Aan het einde van de dag richting de kampung gegaan waar Hasni haar ouders wonen, hier slapen we ook vannacht. Morgenochtend vroeg op dan gaan we naar kota bharu, een tocht van zes uur.

De prijzen voor eten is niet normaal, we hadden vandaag ontbijt, lunch en avondeten voor 14 RMYL per persoon, wat omgerekend neerkomt op ongeveer 3,75 euro. En dat is dan inclusief drinken  en volgens mij is eten een van de favoriete bezigheden van de bewoners, overal kom je stalletjes tegen waar je goed kan eten. Denk dat mijn weightwatchers resultaat wel iets anders is wanneer ik terug ben

1. Ery:
    17 mei 2016
    Geweldig! De eerste echte dag en dan al zoveel meegemaakt! Ja Es, de hele dag zweten met die vochtige warmte!
  2. Mary:
    17 mei 2016
    Zo herkenbaar Esther...Wecome To Asia my dear. Maak je borst maar nat voor morgen..Hi...Hi....en wat het eten betreft; zalig!!! Je Weigt w....regime heb je in NL achter gelaten. Geniet vooral van de local food en de gastvrijheid van de mensen daar. Het is toch heerlijk. Het is een en al een warm bad. Geniet lieve Es.