Floortje weer op weg naar huis :-)

6 juni 2016 - Schiphol, Nederland

Zo Floortje is weer op de terugreis :-). Nog 2,5 uurtjes te gaan en dan zijn we weer in Amsterdam. Heerlijk! Het vliegen is trouwens super relaxed! Op beide vluchten zat/zit het vliegtuig niet vol! Ik heb dus heerlijk een hele rij voor mezelf en kan zelfs liggend slapen!

Ik heb een super vakantie gehad en enorm genoten van alle leuke en mooie dingen die ik gezien heb. 3 Weken lang enorm veel indrukken opgedaan die denk ik de komende weken langzaam maar zeker gaan indalen.
Als je mij nu zou vragen wat was je mooiste ervaring dan zeg ik Tama Negara. De jungle. Wat een super mooie omgeving. Een schitterende  natuur waar je s avonds omringd werd door de krekels, kwetterende vogels, kakelende kippen, ritselende struiken en af een toe een aap die je op de achtergrond hoorde schreeuwen. Het varen op de rivier dwars door het regenwoud heen, de tracking..... Gewoon super mooi!

Als je mij nu zou vragen wat was je minst leuke ervaring, dan roep ik Tama Negara :-) Jeetje wat was ik daar op een gegeven moment die enorme luchtvochtigheid zat. De hele dag met natte kleding aan lopen, lekker douchen en vervolgens twee tellen later weer zeiknat zijn, je bed in kruipen en voelen dat het vochtig is! Gadver, ik vond het uiteindelijk heerlijk om weer naar de iets drogere warmte te gaan. Vochtige warm is het in heel Maleisië maar gelukkig geen luchtvochtigheid van 99 %

En dan het eten..... Ook zalig! Het eten neemt een belangrijke plaats in in Maleisie, er zijn in een straat zo enorm veel eettentjes datje je afvraagt hoe iedereen kan bestaan, En Ik heb heerlijk afwisselend gegeten. ( Nou ja, op het ontbijt na dan, daar overheerste de roti canai ) Maar Pakistaans , Maleisisch, Chinees, Indisch, Indiaas ... Er is zoveel afwisseling! En bijna elke keer gegeten bij kleine tentjes langs de weg of een heel klein restaurantje wat er niet heel uitnodigend uitzag maar waar het eten gewoon super was. En dan de mango lassi...... Mij verslaving! Meestal alleen te verkrijgen bij de Pakistaanse restaurantjes. Eigenlijk is het gewoon een ordinaire yogidrink. Maar dan gemaakt van verse yoghurt, verse mango en klein beetje citroen! Heerlijk! En waar je ook eet overal zijn verse sapjes, watermeloen, appel, mango, sinaasappel ..... Ook zo lekker!

Kortom ik heb Genoten in hoofdletters!!
Oké, tijd om de eindstand op te maken
Apen, heel veel ( dankzij mijn laatste bezoekje aan de tempel) , schildpadden 6, zeeschildpadden 1, leguanen 9 (  platgereden leguanen 1 ( heeft Perry  eindelijk toegegeven dat die leguaan  inderdaad nog niet dood was! )  kippen veel te veel, (zelfs in de indiaanse tempel liepen ze rond!)! vleermuizen blijft heel veel maar geen nieuwe ( die wonen blijkbaar niet in KL, heb er geen eentje meer gezien!)  spinnen 0 , levende kakkerlakken 0  (niet te geloven! ik had mezelf voorbereid op heel veel enge beesten  en ben er geen eentje tegengekomen )  dode kakkerlakken 1 echt maf dat er vanmorgen eentje op zijn rug voor mijn badkamerdeur lag muggenbeten 0  ( heerlijk alles weg!  Blijkbaar zijn die er ook niet  in Kuala lumpur! ) platgereden slangen 1, slangen 1 ( heel kleintje) blaren 0 ( doe nog steeds alles op mijn teenslippers, ondanks dat ik mijn best heb gedaan om in KL een nieuw paar schoenen te kopen.... helaas is mijn maat niet echt verkrijgbaar!) murena 5, haaien 3, mieren nesten vol, giftige cartepillar 1,  blauwe teen 0 ( dacht echt dat ik hem gebroken had, maar hij is weer keurig bijgetrokken )  vlinders heel veel zo mooi alle kleuren en soorten!   zeearend 3 (waarvan eentje met een visje in zijn bek langs mijn zeevilla vloog) vuurvliegjes honderden! Vieze kerels 0 lekkere kerels ook  0 ( ook in KL niet !) leuke ontmoetingen heel erg veel ( zoveel spontane gesprekken gehad, dat is echt genieten !) Vieze hotelkamers 0 ! ( ik heb bijna overal heerlijk geslapen, behalve in de jungle dat was een knetterhard matras maar wel een schoon bedje!) aantal kilometers ruim 2200 ! Palmolie plantages, niet te begrijpen zoveel ! GENOTEN 100%!! Heerlijk eten  teveel om op te noemen, echt dit is het land waar je zalig kunt eten! Aantal kilo's ... Gelukkig nog geen idee :-) morgen gaan we weer  lijnen ......