Kota bharu

18 mei 2016 - Kota Bahru, Maleisië

vanmorgen na weer zo'n heerlijk ontbijt met hasnie haar ouders, vertrokken naar kota bharu. Met de auto een tocht van ongeveer 6 uur rijden, van  west naar oost dwars door Maleisië heen, bovin in Maleisië tegen Thailand aan. De snelweg omgeven door palmboom plantages en grote stukken tropisch regenwoud en waar  op sommige stukken waarschuwingsborden staan voor overstekende olifanten Die helaas niet gezien, maar wel weer een paar apen die op hun gemak langs de weg wandelen. Eind van de middag aangekomen in kota bharu en lekker door heen gestruind. ook weer een drukke stad met heel veel eettentjes. Hier mijn vuurdoop gehad met het eten van een vrucht die bijna geen westerling lust en naar poep ruikt. Per en has zaten zich al te verheugen, maar het viel mee! Ik heb het uiteindelijk wel bij een heel klein stukje gelaten.

Morgenvroeg weer op pad richting mijn bounty-eiland Daar slapen we drie nachten, dus lekker bijkomen, relaxen, boek lezen en genieten van al het moois daar.

Hotelkamer is weer prima, a room without a view Ik noem het al de bunker, grijs geschilderde muren maar met een douche en een lekker schoon bed. En het meest belangrijkste... geen kakkerlakken

Brengt me even op een tussenstand:

Apen 7, schildpadden 6, leguanen 5, vleermuizen heel veel, spinnen 0, kakkerlakken 0, muggenbeten 8 en slangen 1 ( maar die was platgereden dus telt eigenlijk niet mee dus 0) blaren 3 ( sorry meiden, spulletje werkt niet)

Kortom valt allemaal nog reuze mee met alle enge beesten, maar goed ik moet de jungle nog in.