Dag 3

4 juni 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag met de trein richting Batu Caves gegaan  Deze ligt net buiten Kuala Lupur. Een hindoetempel in een grot (met de eerste tempel uit 1891!) , waar je via een enorme trap (272 treden) uiteindelijk bij de ingang komt. Binnen in de grot staat het vol met verschillende altaren.  Het was gaaf! Eenmaal boven heb je weer een mooi uitzicht over Kuala Lumpur. Voor de grot staat een enorm gouden beeld, 42 meter hoog!  Heel indrukwekkend.

Terwijl je naar boven loopt ( als een jonge god liep ik treetje voor treetje in een record tijd............ NOT! ) lopen de apen om je heen.  Geinig!   Waar je kijkt zitten ze rustig te wachten op voedsel dat ze krijgen van alle bezoekers. Gelukkig kregen ze genoeg dus waren niet agressief! Alhoewel mijn selfie met een aap toch niet helemaal gelukt is. Eerst een foto gemaakt op iets meer afstand, maar bedacht toen dat ik deze best wel dichterbij kon maken. Dus paar treden omhoog richting aap, en terwijl ik hem vriendelijk toesprak ( " hey joh, ff een selfie met z'n tweetjes" ) liet hij al heel snel zijn dreigend zijn tanden zien!  Ben toen maar even snel verder naar beneden gegaan, voordat hij er met mijn zonnebril vandoor ging.

Voor de rest lekker rustig aan gedaan, de shoppingmal bij het centraal station van boven naar beneden door gestruind. En ik weet het nu zeker, ben waarschijnlijk een van de weinige vrouwen die echt niet van winkelen houden. Heb het toch snel voor gezien :-)

Toen ik rond een uurtje of vijf naar buiten liep begon het weer te onweren. Het lijkt wel of je de klok erop gelijk kan zetten. De derde dag op rij dat het hier om vijf uur gaat onweren!  Gelukkig ligt Central Station maar 10 minuutjes wandelen van het hotel en was ik voor de enorme bui binnen!

Op mijn hotel kamer even heerlijk zitten bellen met het thuisfront. Leven de WiFi! Inmiddels weer droog, en wordt het tijd om te eten. Had eerst nog hele plannen om met de trein richting China Town te gaan en daar een hapje te doen, maar ik heb nu besloten dat ik lekker aan de banana leaves ga hier om de hoek!

Ondanks dat shoppen niet echt mijn hobby is ga ik morgen toch maar even naar de grootste in Kuala Lumpur, zou zonde zijn als ik die niet gezien heb. Hasnie en Perry komen morgen rond een uurtje of drie hier aan. Daarna nog even struinen en dan de laatste maaltijd met een groots uitzicht over Kuala Lumpur. En dat zal niet rond een uurtje of vijf zijn dus denk dat ik nog wel wat kan zien!

Laatste dagje morgen, maar ik vind het ook weer lekker om naar huis te gaan. FF lekker knuffelen met mijn meiden!