Kuala Lumpur dag 2

3 juni 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen na de gebruikelijke Roti Canai, Perry uitgezwaaid. Daarna gelijk op pad gegaan. Was een lang dagje en heb bijna alle transport mogelijkheden wel  geprobeerd. Heen met de monorail, uitgestapt bij een grote groente, vlees en vis markt. Leuk om al die verschillende producten te zien, enorm veel kleur! Het zien is beter dan het ruiken, de vis afdeling is toch niet mijn favoriet:-) Trouwens van al die kale kippetjes met de benen gestrekt wordt je ook niet echt blij!

Na de markt aan de wandel, ik zag de twintowers wel van heel dichtbij dus lekker die kant op gewandeld. Was toch wat verder dan ik dacht en uiteindelijk kon ik er niet bij komen.Er zat een drukke weg tussen. De enige mogelijkheid was met de metro die kant op, dus hoppa de metro weer in. Als je bij de halte uitstapt kom je in een enorme shoppingmal, daar ook weer doorheen gewandeld. Daarna met de trein weer naar een andere wijk. Uiteindelijk had ik geen idee meer waar ik was, dus heb maar een taxi genomen richting Central Market. Dit is een grote hal met veel verschillende kleine winkeltjes erin. Vanaf Central Market gewandeld naar de Chinese wijk, hier staan enorm veel stalletjes waar je alleen maar nep spullen kan kopen. Je kan het niet zo gek te bedenken of je kan het wel krijgen.

Na alles had ik wel biertje verdiend (vond ik) en ben even gaan zitten midden in de Chinese wijk. Daar raakte ik aan de praat met een purser van de KLM, hij had een tussenstop op KL. Reuze gezellig gesprek maar op het moment dat ik wilde gaan begon het te regenen. Eerst zachtjes maar al snel werd het een enorme onweersbui. Niet normaal hoe hard het ging regenen. Noodgedwongen hebben we toen nog maar een biertje gepakt. Alleen werd het niet echt droger. In plaats van nog maar een biertje zijn we maar gaan rennen. Ik richting de monorail, hij richting zijn nep nike's :-)

De terugweg had nog wat hindernissen. Ik probeerde een taxi te pakken, maar helaas waren er veel meer mensen met dat idee. Dus toen maar doorgerend naar het station. Alleen reed helaas vanwege het onweer de monorail niet. Klein half uurtje vertraging en toen ik er eenmaal inzat (of eigenlijk stond) kwam ik erachter dat ik een plastictas met spullen op het perron had laten staan. Weliswaar geen waardevolle spullen maar wel mijn key card voor het hotel. Ik ben toch maar de eerste halte eruit gesprongen en weer de monorail terug naar het vorige station gepakt. En tot mijn grote verbazing en opluchting lag daar op het geheel lege perron mijn plastic tasje met de spulletjes er nog in :-)  Het geluk is met de domme zullen we maar denken .....

Morgen niet shoppen.... Is toch niet echt mijn hobby! Ik pak de trein richting Batu Caves. Een enorme tempel met heel veel trappen.

Na de jungle ook  niet mijn hobby :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade