Jungle

24 mei 2016 - Taman Negara National Park, Maleisië

yeah,we kunnen met de boot!  Half drie vertrekken, dus nog even tijd voor bezoek aan rubberplantage

Gearriveerd ! En zoals ik al zei per boot. Was een onwijs mooie tocht, over de rivier dwars door de jungle rocht. Ook nog een leuke tocht omdat door de lage waterstand we af en toe de boot volledig vastliep. Er zat dan niets anders op dan met een aantal mensen de boot uitspringen en de boot weer los duwen.
Voordat we vertrokken nog een rondleiding gehad bij een rubberfabriek. We zijn gewoon langsgegaan en gevraagd of we even mochten kijken. Vervolgens kregen we van de directeur een volledige rondleiding en uitleg over het hele proces. Onwijs leuk!
We slapen drie nachten in een chalet in de jungle vlakbij de rivier. De naam "chalet" is sjieker dan dat het werkelijk is. Het is heel eenvoudig maar wel met een (koude ) douche, normaal toilet en een schoon bed!  Het ruikt een beetje naar de eerste nacht in de caravan na de winter, muf . Maar dat is op zich is dat wel logisch, ik zag foto's hangen van de overstroming van 2015. Mijn huisje stond tot aan zijn dak onder water. Vannacht slapen zonder klamboe dus ben benieuwd hoe ik slaap Trouwens een koude douche is hier in Maleisië heel normaal. En eerlijk is eerlijk, eigenlijk ook heel erg lekker na zo' n dag zweten. Alleen met mijn haren wassen is het even wennen, de cremespoeling laat ik voorlopig maar even voor gezien.
Enge beesten ben ik nog niet echt tegengekomen, wel enorm veel insecten. En dat is best wel even wennen Het diner verliep ook niet geheel rustig, die beesten landen continue op je eten, drinken en op je lijf. Ze doen dan wel niets, maar ik schrik er toch elke keer van. Vanavond was ik de " lucky one" want eentje had besloten om recht mijn oor in te vliegen. Ik denk dat mijn (rustige en weloverwogen .... ) reactie er redelijk komisch moet hebben uitgezien. Maar goed, ik heb hem in delen weer kunnen verwijderen en ben weer insecten vrij!
Morgen gaan we op pad, een lange wandeltocht maken inclusief een wandeling over een lange loopbrug over de boomtoppen. Heb er zin in!!

1. Anneke:
    24 mei 2016
    en nou niet je slippers aan morgen he ;-))
    geniet maar lekker xxxx
  2. Ery:
    24 mei 2016
    Klinkt geweldig! Wandel ze morgen, wat zal het mooi zijn op die loopbrug en zicht te hebben op al dat groen!