Kuala Terrengganu en Kuala lipis

23 mei 2016 - Jerantut, Maleisië

gisteren per boot vertrokken naar het vasteland, Kuala Terrengganu. Was weer een dag waar we veel gezien en weer heel veel gegeten hebben In Kuala Terrengganu de moskee bezocht, naar de overdekte markt geweest ( groot gebouw met enorm veel kleine winkeltjes met voornamelijk mooie stoffen Kuala Terrengganu is de stad van de batik) en we hebben ook de "fabriek" bezocht waar we konden zien hoe batik gemaakt wordt.  Leuk om te zien!

Vanmorgen vertrokken richting onze tussenstop voor de jungle. Een lange autorit van 8 uur, maar we zitten nu dan ook precies in het midden van Maleisië. Het was  overigens een hele mooie rit, dwars door het tropisch regenwoud en langs enorme palmolie plantages en rubber plantages. Nog een tussenstop gemaakt bij lage kenyir, een enorm groot meer (net zo groot als de gemeente Utrecht) midden in het regenwoud, superplek!

Onderweg nog een negentigjarige man afgezet bij de medical post. We waren verkeerd gereden en wilde de weg vragen aan iemand die langs de weg stond. Vervolgens vroeg hij of we hem af konden zetten, was anders wel een heel eind lopen

We zitten nu in Kuala lipis, de stad waar Hasni jaren gewoond heeft en waar ze Perry heeft ontmoet, dus een kleine tocht langs " memorie lane"  gemaakt. Blijf het grappig vinden dat het doodnormaal is dat hier apen lopen. Heb hem dit keer niet gezien maar hoorde tussen de bomen waar we langs liepen een hoop geritsel, toen ik me omdraaide om te kijken riep een voorbijganger " just a monkey"

Ook even onze was weggebracht naar de dobi. Hadden we dat maar in Nederland, mijn wasje wordt gewassen en gestreken voor 7 ringit war omgerekend € 1,68 is!! Morgenochtend kunnen we die weer ophalen. Luxe hoor!

Morgen vertrekken we richting de jungle, met de boot door de jungle naar onze slaapplaats gaat helaas niet lukken de waterstand is enorm laag, maar misschien gaat het wel met een klein bootje, we wachten het af.

1. Coby brabander:
    23 mei 2016
    Hoi daar ben je weer met een mooi verhaal, wat zie toch veel, en je ontmoet et veel inlandse mensen, dat is ook wel leuk!je geniet wel he,En nu de jungel in spannend! Veel plezier in de jungel!! Hier is het rot weer regen en voor de tijd fris! Geniet maar lekker van de warmte en tocht!! Liefs en groetjes xxvan ons
  2. Ery:
    23 mei 2016
    Weer een leuk verhaal om te lezen! Het lijkt mij geweldig om mee te maken, zeker met "gidsen" die je veel kunnen laten zien en vertellen!