Jungle tracking

25 mei 2016 - Taman Negara National Park, Maleisië

We hebben het gedaan, een jungle tracking van 5 uur. Het begin was makkelijk, je hoeft niet te klimmen en klauteren maar er liggen over de hele route vlonders waar je overheen loopt. Het doel was de touwbrug over de toppen van de bomen en het uitkijkpunt een stuk verder.

Als eerste merk je de enorme luchtvochtigheid, 99%!! En dan begin je eerst een beetje te zweten maar al snel gutst het van je lijf af. Ik was aan het einde van de tocht echt volledig doorweekt, mijn kleren waren zo nat dat het leek of ik duik had genomen. Gadver!! :-) :-)

Al snel veranderde de vlonders in trappen, trappen en nog meer trappen. Er kwam geen einde aan! Op zich logisch omdat je natuurlijk over de toppen van de bomen gaat wandelen, en geloof me die bomen zijn hoog hier! Daarnaast waren we ook een berg aan het beklimmen dus je snapt wel hoeveel trappen we hebben moeten lopen! Perry ging bijna "dood" zwangere hasnie wandelde gewoon makkelijk door. En ik..... Ik moet zeggen ging best goed Als een " echte pauel" liep ik voorop :-) :-) :-) ( en dit keer niet op mijn slippers)

Mijn dappere gedrag veranderde snel toen ik eenmaal op de touwbrug liep, mijn hemel wat is dat hoog en wat wiebelt dat. Ik heb niet veel van het uitzicht genoten, was volledig gefocust op het volgende plateau en op de rugzak van de man voor me. Niet echt mijn hobby, maar ik heb het gedaan!

Daarna doorgewandeld naar het uitkijkpunt. Ze noemen het niet voor niets een uitkijkpunt en die is natuurlijk bovenop de berg,  dus wederom trappen, trappen en nog meer trappen. Maar ook dat weer gehaald!

Was een hele mooie wandeling, niet veel dieren gezien. De vogels hoorde je wel, maar ik heb ze niet ontdekt. Lang zitten turen naar een aap die iemand aanwees, maar ik heb hem tussen dat groen niet gezien. Voor de rest wel heel veel vlinders, veel verschillende soorten met enorm veel verschillende kleuren. Oh ja, en mijn eerste (zeer kleine) slang gezien, deze  zat tussen het groen verborgen.

Voor de rest is het heel leuk omdat je veel reizigers tijdens de tocht tegenkomt, waar je dan weer hele leuke gesprekken mee hebt. Een Pools meisje is al kletsend een heel stuk met ons meegewandeld. Alleen was zij de echte bikkel, want waar wij naar beneden liepen ging zij rechtsaf nog een andere tracking doen!

Ik moet zeggen dat ik wel heel blij was dat ik eindelijk terug was, wat heb ik genoten van mijn koude douche!

Straks gaan we eten in het dorpje hier, een wandeling van ongeveer een half uurtje. Alleen dan wel in het donker! Als dat maar goed gaat

Morgen minder wandelen, dan gaan we twee boottochten doen. Eentje naar een waterval, alleen zal daar weinig van te zien zijn omdat de waterstand zo laag is! Maar de boottocht schijnt enorm mooi te zijn. En aan het einde van de middag naar een dorpje waar de originele bewoners van de jungle wonen.

1. Ery:
    25 mei 2016
    Klinkt geweldig! Ben benieuwd naar de foto's!
  2. Annelies:
    25 mei 2016
    Wat een gave tocht zeg.... Hoopte ook op je foto's maar die houden wij hopelijk nog tegoed... Enne dat zweten top!