Dag twee in de jungle

26 mei 2016 - Taman Negara National Park, Maleisië

Dag twee in de jungle...... Ik kan niet anders zeggen dan dat het hier echt schitterend is!
Vanmorgen met de boot vertrokken voor een vaartocht dwars door het regenwoud heen. Het was echt super! Zo mooi, zoveel groen en zoveel verschillende soorten bomen en planten. Geinig om te zien dat wat wij als kamerplanten hebben hier meters hoog gewoon in het " wild" staat.

Eerste stop was een korte wandeling naar een enorme grote en oude boom. Ik denk dat dat ding wel 200 meter hoog was. Enorm! Tweede stop bij vissen die alleen in die bocht leven, ze springen gewoon het water uit. Derde stop was bij de " waterval" wat uiteindelijk niet echt een waterval was maar meer een soort dam met enorm veel keien waar het water langs alle kanten zijn weg zoekt. Ook weer een mooi stekje! Om daar te komen moesten we een wandeling van ongeveer 20 minuten maken. Omdat we een boottocht gingen maken liep ik natuurlijk weer op mijn slippers. Dit keer geen vlonders maar gewoon klimmen en klauteren tussen de boomwortels door. Maar ondanks de slippers heel gearriveerd bij de waterval.  Daar kon je naar beneden klauteren om pootje te baden tussen de stenen. Het zag er heerlijk uit en ik had het weer eens enorm warm, maar ondanks dat het leek het mij slim om het toch niet te doen. Ik ken mezelf, ik ben niet zo handig en ik zag mezelf al glijden. Maar uiteindelijk heb ik me toch laten overhalen en ben op mijn blote voeten langzaam naar beneden geklauterd. Stom,  Ik had naar mijn gevoel moeten luisteren!!  Ik heb uiteindelijk in het water zo enorm hard mijn teen gestoten dat ik er naar van werd. Gevolg een dikke blauwe teen die behoorlijk pijnlijk is. Vanavond maar even met een zak ijs erop gezeten.

s' middags weer per boot vertrokken naar Orange asli ( en weer op mijn slippers maar nu omdat ik met die zere teen geen schoen aan kan) een woonplek midden in de jungle van nomaden. Deze mensen wonen en leven echt in de jungle. Wonen in hutten gemaakt van de bladeren van palmbomen, jagen met blaaspijpen op apen en andere dieren en hebben kinderen waarvan ze geen idee hebben hoe oud ze precies zijn ( deze... die is ongeveer drie jaar ) ze maken binnen een minuut vuur dmv wrijving en kleine takjes en doen naast het jagen helemaal niets. ' s Ochtends gaan ze op jacht en daarna zitten ze de hele dag voor hun hutje te wachten dat de dag weer voorbij is. Het Was enorm leuk om te zien, vooral omdat ik eigenlijk verwacht had dat het een soort toeristische attractie zou zijn, maar deze mensen leven en wonen dus echt zo.

Zoals ik al zei, het is hier echt schitterend. Maar eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee. Niet de jungle maar die luchtvochtigheid, het is echt niet normaal. Als je even iets doet dan ben je echt volledig doorweekt, alles is klam (inclusief mijn bed) en je kleren hang je vrolijk te drogen maar drogen dus echt niet

Ik vind het dus niet erg om morgen weer naar een nieuwe stek te gaan, op naar de bergen. Cameron Highlands. Het schijnt daar zelfs fris te zijn, dat lijkt me heerlijk!!!
We vertrekken morgen vroeg met de boot, even iemand gedag zeggen in Kuala lipis, daar lunchen en dan een tocht van ongeveer 2 uur naar de bergen.

De WiFi is slecht, foto's komen!

1. Wilma:
    26 mei 2016
    Mooi om te lezen dat je zo geniet. Ben trots op je. Zou het zelf niet durven daarom prachtig om je verhalen te lezen. Dikke kus
  2. Ery:
    26 mei 2016
    Weer een mooi verhaal ! Ik hoop dat je nog kan lopen de komende week, dat zou toch echt balen zijn als dat niet lukt! Geniet van je bootreis morgen, lekker met t pootje omhoog! X
  3. Esther pauel:
    27 mei 2016
    teentje sis blauw en paars maar doet het weer