Cameron highlands

27 mei 2016 - Cameron Highlands, Maleisië

Vanmorgen vanuit de jungle weer met de boot vertrokken, en maar twee keer hoeven duwen

Daarna met de auto richting cameron highlands, tocht van ongeveer twee uur rijden.  Cameron highlands ligt in de bergen en is een enorm verschil met de jungle, de temperatuur ligt stukken lager en het is er niet vochtig En het is de groente en fruittuin van Maleisië. Hier wordt bijna alles verbouwd, bloemkool, broccoli, groene kool, mandarijnen, aardbeien, bosuitjes.... Eigenlijk alles wel. Doordat de temperatuur hier stukken lager ligt dan de rest van Maleisië en meer regen valt groeit het hier goed.

Naast alle groente zijn er ook enorm grote thee plantages, zover je kan kijken zie je de thee stuiken staan. Ook weer een heel bijzonder gezicht! We hebben dan ook bij de oudste thee plantage de thee fabriek bekeken en een heerlijk bakkie gedaan.

Het stadje waar we nu zitten heeft enorm veel Chinese ondernemers, lijkt wel of we in China zitten. Diner was dan ook bij de Chinees.

Vanavond wordt het vast heerlijk slapen, we zitten nu in een appartement. Luxe hoor na ons onderkomen in de jungle. De hotelkamer die was geboekt was er niet meer. En aangezien we al betaald hadden hebben ze wat anders voor ons geregeld. (Ja, u had wel betaald maar dat was zo lang geleden, dat we uw kamer maar aan iemand anders hebben gegeven)

Morgen vroeg vertrekken we vroeg richting ons luxe resort, om een uur vertrekt de boot richting Pangkor. Ik ben benieuwd! Even twee nachten genieten van alle luxe en al het lekkere eten.

1. Ery:
    27 mei 2016
    Mooie foto's Es! Hoe is het met je teen?