Dag 2 malaka

1 juni 2016 - Melaka, Maleisië

De trip vandaag begonnen (natuurlijk na weer zo'n heerlijk ontbijt .... Roti canai ) met het zoeken naar de schoenmaker voor Perry. Was inderdaad zoeken maar na een tijdje uiteindelijk toch gevonden, een heel klein stalletje met een bamboe gordijn tegen de zon waar de schoenmaker volledig omgeven was door schoenen..... Geweldig! Waar je bij ons een bonnetje krijgt en deze keurig na reparatie opgeborgen wordt zat deze man gewoon tussen bergen schoenen. Ben heel benieuwd hoe hij het voor elkaar krijgt om tussen die enorme stapel schoenen, jouw schoenen terug te geven! Maar voor ons geen probleem, want de schoenen werden ter plekke met de hand gemaakt ( hij moest wel even spitten tussen al zijn troep naar naald en draad )

Daarna Malaka verkend, en de hele dag enorm veel gewandeld. Het is echt een leuke stad met heel veel historie. Als eerste het stadhuys (museum)  bezocht, gebouwd door de Nederlanders. Daarna doorgewandeld naar de oudste kerk. Inmiddels staan er nog een paar muren maar is wel een rare ervaring dat je midden in Azië  gewoon de teksten van de grafstenen kan lezen.

Wat vandaag ook enorm mooi was om te zien was het Baba Nyonya house midden in de Chinese wijk  een oorspronkelijk woonhuis van een rijke Chinese/malinesche familie. Onwijs mooi met heel veel houtsnijwerk en Chinees porselein. Jammer genoeg mocht je er geen foto's maken, alleen van de hal. Maar die was al prachtig.

Voor veel chinezen ben ik geloof ik de toeristische attractie van Malaka, op een gegeven moment kwamen er twee vrouwen aangerend die me stevig vastpakte en met mij op de foto gingen. Een keus had ik niet, werd gewoon overvallen :-) :-)

Het bezoek aan Malaka afgesloten met een rit in een riksja. Arme man, was oud en moest twee zwaargewichten rondrijden :-) Maar ook dit  is een hele ervaring. Door het oude centrum rijden heel veel van die dingen, allen versierd ( voornamlijk hello Kitty ) en voorzien van licht en muziek. Een complete kermis dwars door de binnenstad heen.

Morgen naar Kuala lumpur, een rit van ongeveer 2 uurtjes. De laatste dagen zijn aangebroken....