Another day at bounty eiland Perhentian

20 mei 2016 - Perhentian Islands, Maleisië

vandaag heerlijk dagje op bounty eiland  Toen ik vanmorgen wakker werd waren de kabbelende golfjes veranderd in (kleine) golven en was het bewolkt met een harde wind. Snorkelen was op dat moment niet echt een goed idee dus eerst maar op ons gemak ontbijten. Je raad het al, wederom gingen we voor de roti canai Tijdens het ontbijt ging de wind liggen  en na overleg met de eigenaresse van het hotel ( wat trouwens een super leuk en enthousiast mens is!)  zijn we toch op pad gegaan. De short trip, met three stops.

En inderdaad gezien wat ze beloofd hadden, eerste stop werden we beloond met een heuse grote waterschildpad! Gaaf! Tweede stop, visjes en een onwijs mooi koraal en bij de derde stop drie haaien!! Blacktip sharks, geen menseneters maar behoorlijk groot en indrukwekkend om te zien. Als toetje kwam ineens uit het koraal een murena tevoorschijn, kortom zeer de moeite waard. Nog ontzettend gelachen want ik was niets vermoedend aan boord van een andere boot geklommen. Was mijn zwemvest al aan het uitdoen toen ik ineens doorkreeg dat er wel erg veel slippers in deze boot lagen, en de mijne lagen er niet bij. Dus hoppa alles maar weer aan en op zoek gegaan naar onze boot.

's Middags met de boot naar de overkant (kleine eiland) voor lunch en wandeling door kleine kampung. Met hele kleine huisjes, enorm dicht op elkaar gebouwd en heel veel troep Leuk om te zien!

De rest van de middag lekker relaxen op ons "eigen eiland" Handdoek, boek en kussen mee voor een tukje in de schaduw. De powernap had erg lekker kunnen zijn, alleen jammer dat ik in een  mierennest lag

Morgen eerst lekker rustig aan en na de lunch richting turtellbay, schijnt het mooiste strand te zijn. Ik ben benieuwd!

Tijd voor een nieuwe tussenstand:

Apen 7, schildpadden 6, zeeschildpadden 1, leguanen 6, vleermuizen nog steeds heel veel, spinnen 0 , kakkerlakken 0 (nog steeds!!) muggenbeten 0( zijn verdwenen) platgereden slangen 1, blaren 0 ( doe alles op mijn teenslippers) murena 1, haaien 3, mieren nest vol

En oh ja, heb de halve nacht niet kunnen slapen omdat mijn hele lichaam beurs is van die massage De masseur kwam nog vriendelijk informeren hoe het ging, en volgens hem was het beurse gevoel "part of the healing proces"