Het land van tegenstellingingen

30 mei 2016 - Kuala Selangor, Maleisië

Maleisië is het land van tegenstellingen, en tijdens mijn tripj heb ik er al veel meegekregen. Van drukte naar rust, van vol naar bijna leeg, van drukkende warmte naar heerlijke koelte, van drukke steden naar prachtige natuur en van luxe naar eenvoud.

Vanmorgen werd ik nog wakker in mijn kingsize bed omgeven door heerlijke zachte fluffie kussens en nu lig ik in een "kast"  !!! Een kamer zonder ramen, een eenpersoonsbed die strak tegen de muur staat met aan de andere kant een klein looppaadje. Maar wederom een schoon bed en geen vieze dieren in mijn kamer!  En het is maar voor een nachtje

Vanmorgen hasnie bij de bus afgezet en wij zijn nu op doorreis naar Malakka . Hier in Kuala selangor gestopt omdat hier een van de grootste vuurvliegjes kolonie ter wereld is. Dus toen het donker werd dit bezocht. Met een kleine roeiboot werden we rondgevaren tussen de vuurvliegjes door. Ze kiezen voor  een soort boom ( de Bergmans) en gaan daar met zi'n allen lekker zitten knipperen :-)  Het leken net verlichte kerstbomen. Iik zei al tegen Perry " weet je zeker dat we niet tegen led verlichting zitten aan te kijken , straks veranderen ze in rode en blauwe knipperende lampjes"  ;-) Maar Led verlichting of niet....het was een onwijs mooi gezicht!

weer een mooi moment om mijn tussenstand uit te breiden

Apen 9 (en helaas niet op mijn balkon) , schildpadden 6, zeeschildpadden 1, leguanen 9 ( waarvan eentje er vandoor ging met een kuikentje in zijn bek) platgereden leguanen 1 ( door Perry, maar volgens hem was hij al dood... ja ja) kippen veel te veel, (in de jungle bij ons huisje  die ons elke ochtend wakker maakte!) vleermuizen nog steeds heel veel, joekels van vleermuizen ook te veel( in de boom bij het resort) spinnen 0 , kakkerlakken 0 (nog steeds!!) muggenbeten 4 ( helaas weer een paar nieuwe) platgereden slangen 1, slangen 1 ( heel kleintje) blaren 0 ( doe alles op mijn teenslippers) murena 5, haaien 3, mieren nesten vol, giftige cartepillar 1,  blauwe teen 1, vlinders heel veel!  zeearend 3 (waarvan eentje met een visje in zijn bek langs mijn zeevilla vloog) vuuvliegjes honderden! lekkere kerels 0

1. Annelies:
    30 mei 2016
    Wat een mega contrast.. Had beter in je kingsize bed kunnen blijven liggen Hihi.. En je laatste van je opsomming vind ik helemaal hilarisch!! Essie, geniet, geniet, geniet.... Zo te horen een heeeeeerlijke reis Xx